PR články, u kterých PR znamená Public Relations, což jde volně přeložit jako vztahy s veřejností, jsou speciální texty psané podle určitých pravidel. Slouží k internetové reklamě, ke zvýšení návštěvnosti a úspěšnosti webů, a ke zlepšení prodeje zboží a zvýšení zájmu nabízené služby.
PR články jsou jedním z nástrojů marketingové komunikace na internetu. Ta patří ke komunikaci s médii. Internetový marketing má za úkol zvýšit úspěšnost webu, jeho sledovanost a umístění v internetových vyhledávačích. Cílem je samozřejmě co nejvyšší pozice webu.

Linkbuilding

Zvýšením úspěšnosti stránek se zabývá linkbuilding. Ten vkládá na internet zpětné odkazy na dané stránky, a lze toho docílit několika způsoby. Jedním ze způsobů jsou Pr články, obsahující zpětné odkazy a klíčová slova, dalším způsobem je registrace stránek do katalogů, nákup a výměna odkazů s jinými weby.